Kids Club och barnpool på Marina Suites

Här kommer fortsättningen om vår vistelse nyligen på Marina Suites! Läs det tidigare inlägget här.

Nästan stammisar… 😉

Jag skämtar förstås, en stammis är på besök mycket oftare! Men, det är lite roligt för när min äldre son Isac var 3 år, var han och jag också själva en gång på Marina Suites!

Vi hade samma slags rum, samma utsikt, han satt också och badade och lekte med bilar i ena änden av badkaret medan jag duschade. Och han älskade att balansera och köra bilarna uppför den lilla muren vid gången mot frukostrestaurangen och poolområdet…

Isac, då 3, balanserade gärna och körde sina bilar på stenmuren till poolområdet…

I samma sekund som jag och Theo, 2 år, närmade oss detta område började Theo också köra med sin bil där! Jag kunde ju inte låta bli att le! 🙂

…precis som lillebror Theo (2 år) gjorde vid vårt besök nu! 😀

Lekområden och Kids Club

Ett annat av Theodors favoritområden blev inomhusdammen med riktiga blommor som han varje dag ville stå och leka vid även fast den var tänkt som prydnad och inte alls något för barnen. Jag fick stå beredd och vända tillbaka alla blommor som han fiskade upp och slängde tillbaka – fast upp och ner. 😉

Blomterapi. Denna underbara damm kunde underhålla Theo länge. Om hissen stannade på en annan våning än framför blomdammen blev han jättesur! Foto: Heidi Rovén.
Theo leker med blommorna i dammen på Marina Suites. Foto: Heidi Rovén.

Hotellet är verkligen familjevänligt men på ett nedtonat, lite elegantare och lugnare sätt. Här trivs familjer som kanske inte vill ha eller känner att de behöver en barnklubb med Bamse eller Lollo & Bernie, men ändå vill att det ska finnas något att göra för deras barn.

Ett litet lekhus, en lekstuga (syns inte i bild), en sandplan och en klätterställning; mer behövs egentligen inte. Foto: Heidi Rovén.

Marina Suites har exempelvis en Kids Club med dedikerad och trevlig personal som aktiverar barnen såväl dagtid som kvällstid. Jag gick dit flera gånger med Theodor och även om jag inte lämnade honom (klubben är från 4 år) så gick det bra att stanna och leka.

Ringlekar och sång på ”minidiscot” tyckte Theo var jättespännande. Och han var så himla fin; helt orädd och hängde på så gott han kunde! <3
Härligt när man får vara med de stora barnen tyckte Theodor, 2!
Rita och pyssla var några av de aktiviteter som fanns på Kids Club.

Theo fick vara med på alla aktiviteter och testade till exempel att rita, göra armband av pärlor (hm, mamma fick hjälpa till ”litegrann” kan vi ju dock erkänna ;-)) och dansa på minidisco.

Personalen lekte till och med kurragömma och buslekar med honom i klätterställningen vilket han älskade! Vi lånade också bollar, hink och spade med mera och lekte här vilket han tyckte mycket om.

Leo som jobbade på Kids Club var härlig och bra med barnen! Foto: Heidi Rovén.
Lycka är lite sand och en spade, i alla fall när man är 2 år! Foto: Heidi Rovén.
Jag och Theo på gungbrädan. Det syns vem som är tyngst…! 😉

Uppvärmd barnpool

När det var soligt och fint hängde vi vid poolområdet. De har en stor infinitypool med masserande jetstrålar i ena änden. De kunde jag inte använda denna gång tyvärr eftersom det var djupt där och jag var själv med Theo. Vi badade istället i barnpoolen allra längst ut på udden där man kan se olika ”glass-bottom-boats” komma och gå från hamnen.

Poolområdet har ett otroligt vackert läge precis intill havet! Foto: Heidi Rovén.
Bilarna var förstås med och tog en tur längs poolkanten…
Theo spanade nyfiket efter båtarna som gick in och ut ur Puerto Ricos hamn. Foto: Heidi Rovén.
”Snälla mamma, vi kan väl stanna här ett par veckor till?!?”

På upptäcktsfärd i Puerto Rico

En dag gick vi in till Puerto Rico och den fina stranden. Tyvärr var inte vädret med oss så en soldag på stranden blev det inte denna gång utan vi sparkade istället boll i parken och letade upp en lekplats.

En dag var det riktigt ruggigt väder…Vi trotsade dock regn och blåst och begav oss ut.
Men de flesta höll sig hemma denna dag! Stranden var helt tom på folk.
Vem bryr sig om vädret när man har en boll?
Där satt den!
Innan Angry Birds Activity Park ligger en vanlig liten lekpark i Puerto Rico.
Theo var glad över att få klättra och upptäcka.

När resten av familjen kom lite senare under veckan var vi dit igen och besökte Angry Birds Activity Park som också ligger här.

Mest imponerad var nog Theo över att han träffade en riktig polis! Jag var också imponerad att den först rätt så allvarliga polisen tinade upp när jag frågade om jag fick ta en bild på dem två tillsammans. 🙂

En riktig polis träffade vi också! Stort för Theo!
Theo fick låna polismannens mössa. 🙂

Ta dig hit och taxi-tips

Både Apollo, TUI och Ving har hotellet Marina Suites i sitt utbud, liksom att det går att boka via olika bokningssajter. Hotellet får högt betyg i olika rankningssystem har jag sett och hos Ving exempelvis såg jag att det i princip var helt fullbokat nu fram till maj. Ett populärt hotell alltså och jag förstår varför!

”Skynda, taxin är här mamma!” Dags att checka ut från Marina Suites för denna gång…
Spanien har taxilag på bilbarnstol så det behöver inte förbeställas. Smidigt! Foto: Heidi Rovén.

Ett tips då jag vet att många undrar om man behöver ha med bilbarnstol: nej, det är lag i Spanien på att alla taxibilar måste ha det så när vi beställde taxi utan att nämna det så trollade chauffören fram en ur bakluckan. På 2 minuter satt den på plats!

Efter vår vistelse på Sheraton Salobre och Marina Suites, fortsatte vi till området Maspalomas, och efter det bar det av till San Agustin. Vill du veta mer om vår Gran Canaria-vistelse kan du också se filmerna under Filmklipp här på sajten och följa oss på instagram!